תפריט יצירת קשר טלפון

צילום - כרטיס הביקור שלך

לסבתא שלי היו כמה פניני לשון. כמו כל פולניה טובה, היא הייתה משחילה לנו אותן כבדרך אגב, בדלת האחורית. 
כשהייתה בת 95, קנתה לעצמה מצלמה פשוטה והפכה לצלמת חובבת. 
'טוב מראה עיניים...' הייתה אומרת, תוך שהיא מסדרת אותנו לפי הגובה ומצלמת אותנו. 
גם אם קהלת אמר את זה לפניה, היה לה כשרון מיוחד לצטט אותו בזמן הנכון, ועם התוספת הנכונה, להגיש לנו את המשפט בנוסח יהדות פולנייה: 
'נו, טוב מראה עיניים... אם אתם לא באים לבקר, לפחות יהיו לי תמונות שלכם...' 
אישה יקרה וחכמה הייתה סבתא שלי. אפילו שהשתמשה במשפט הזה נגדינו, הרי שצדקה. 

אין כמו מראה עיניים. 
אנחנו אוכלים עם העיניים, קונים איתן, מתרגשים, מתאהבים או סולדים דרכן. 
בכל הקשור לתמונת העולם שלנו, הצד הוויזואלי שולט, כשהוא עובד בשיתוף פעולה עם המוח ולא משאיר אותנו אדישים. 
כולנו מוקפים ברשימת גירויים ארוכה, נעימה או מסוכנת, שפונה אל החושים שלנו ובעיקר אל חוש הראייה. זה יכול להתקיל אותנו בכל שעה, ברחוב, או בבית. מטלוויזיה, דרך שלטי חוצות ענקיים ועד לאינטרנט. 
כדי למכור מוצר, או לקנות כזה, אין לנו עוד צורך לכתת רגלינו במשך שעות. די לנו להתיישב מול המחשב ולהקליד מילה שתיקח אותנו כמעט לכל מקום שנרצה. אם לומר את האמת, מישהו כבר ידאג לחלחל לנו לתודעה גם את מה שלא נרצה... 

ללא ספק, מראה העיניים, אינו נחלתם הבלעדית של האופטיקאים... הוא מפרנס עוד כמה אנשי מכירות, אמנים, דוגמנים, פוליטיקאים, אנשי רוח, שיפוצניקים ובעלי מקצוע שונים, ביניהם גם צלמת כמוני. 
למרות שלרבים מאיתנו קשה לאמוד את גודל ומשמעות החשיפה, כל מי שמשתמש במצלמה, משני צידיה, ראוי שיידע את יתרונותיה וחסרונותיה. 
צילום תמונת השער בעיתון - הוא שיגרום לנו לעלעל בדפיו הפנימיים או להתעלם מקיומו. 
צילום מוצר - יגרום לנו לרוץ לרכוש אותו, או להשאירו מיותם על המדף. 

צילום שתוסיפו לפרופיל שלכם ברשת החברתית – עשוי לתייג אתכם ברשימות חברים, לעזור לכם במציאת בן-זוג, לפתוח בפניכם לא מעט דלתות או לחילופין, לחסום את גישתכם ברגע. 
אשליה אופטית בצילום, עלולה לעיתים לשטות בלקוח, אך עשויה לסייע למוכר שהצליח להביא אותנו לזירתו. עבור נותן השירות, תמונה אחת תשווה לאלף מילים, רק כאשר תקדש את המטרה. 
והמטרה כמובן... אלף מילים טובות.
 
כצלמת הריון, אני מסכימה עם האמירה ש 'המצלמה לא משקרת', אך מצטרפת אל רבות מהמצולמות שמברכות את ממציא הפוטושופ... 
בכובעי האחר, כשמדובר בצילום קטלוגים למשל, גם אם הפוטושופ יסייע לך להפוך את השקרים ללבנים... אין סיכוי שתמכור את המוצר, אפילו אם תשכיל להביא אליך את הלקוח. כי כשהוא יגיע אליך בריצה ויעמוד מתנשף מול מוצר קטן ולא מרשים כמו בתמונה שראה... הוא לבטח יברח ואולי אף ישמיט קללות לכיוונך. 
גם אם זה אומר השקעה של זמן, כסף, או מחשבה, כדאי שהמוצר ייראה מושלם: 
תוספת אביזרים ופריטים קישוטיים לצילום מטבח ששיפצת, פרח לצד צילום פריט קוסמטי שאת רוקחת, או תאורה רכה מעל תכשיט אותו אתה מייצר. 
צילום מקצועי ונכון, ישמש לך כרטיס ביקור. בלי צורך ברשימת ממליצים, תגלה כי ההשקעה מחזירה את עצמה עם כל הזמנת עבודה שתקבל בעקבותיה, עם כל מחזר פוטנציאלי שיפה אלייך, או לצד כל מחמאה אותה תרוויחי ביושר אחרי צילומי הריון שעשית. 
ואז... 
אז תזכרו גם אתה להודות לסבתא שלי, שהכל התחיל מפניני הלשון שלה... טוב נו, שלה ושל קהלת.